Friday, January 16, 2015

Zafirah da besar


Assalamualaikum, umum mengetahui yang aku sudah bergaya nya menamatkan pelajaran di peringkat ijazah sarjana muda baru-baru ini. Siryesly? Sape je yang tau?perlu ke orang nak tau? Fine ok fine. Nak merajuk blakang lemari. Haha layan arhh kite kejappp. 3 bulan tak update entry oii yelah anak lapanblas nak kene jage. Siryesly rase dapat genggam sekeping ijazah tu tahap nak mengilai depan NC. Childhood dream weyh. Childhood tau. Terus flash back umur 5 taun zaman  pakai serkup tutup dahi sambil bawak beg tarik selemoon. cikgu tanye “nak jadi ape da besa nanti?” Nak masuk universiti... cikgu tanye nak jadi ape bukan nak masuk mane. Nampak tak tahap mane pandai nye aku dari tadika lagi dah nampak dah. Hahaha.



Actually its aint easy to achieved all this things tau. Aku bukan gifted. Aku average je and kene compete dengan kawan-kawan yang otak Einstein mencabar jiwa sangatt. Boleh rabak mate menangis bile tengok die blaja sikit tapi result meletup pap pap pap. But please bear this in mind people, rezeki Allah tu beza untuk setiap orang. Klise kan? Tapi tulah fact. Macam mane aku nak explain ye. Aku ambik mase  setahun untuk terime kenyataan yang aku kene tukar cite-cite and dah tak boleh achieved ape yang aku nak dulu. 

Until today, aku dah grad, lepastu menganggur dua bulan je dan alhamdulillah da kerje and also planning to further study. Dah boleh bagi mak abah duit belanje. And the best part da dapat beli kerete dengan duit sendiri hee alhamdulillah. Alhamdulillah sangat. At the moment aku nyanyi lagu Unimasku Gemilang mase konvo hari tu, I promised to myself that I will never deny in everything that Allah plan  for me. Sebab dengan sabar and redha je kau akan rase manisnya semua ujian DIA. Aku pun tak plan nak tulis panjang sangat pasal ni karang nangis je lebih. Haha aku memang cry baby. Kalau pasal blaja-blaja ni memang cepat touching. Nahhhh sudilah nangga gamba kamek. Rendu Sarawak. Rendu Samarahan. Rendu Unimas. Encang Sarawak encangggg!



Do not look at my jubah. Look at me ok? :p


Sarawak. Penang. Selangor. Sabah. Perak.


mak abah kiteee. Comel kan


ehhh segak bergaye pakcik tu haha


Its a wrap. Jyeahhhhh. Till we meet again. Kamek sayang kitak oghang.


2 comments:

  1. Assalamualaikum, akak. Akak graduate dlm bidang sains kognitif kan? Akak dpt kerja apa lpstu? Maaf tnya sbb sya dpt twrn dlm bidang SK dan lps sya buat research, bidang ni dlm Malaysia tak popular. Mohon reply, kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. haii lamenyee tak bukak blog. So macam mane accept ke offer tu?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



 

Copyright 2016 © LabyRinth. Design by Ayu Barbydol